Temat: Program do detalowania konstr. stalowych
irek napisał(a):

i kamyk do ogródka Super Projektanta. NIedawno robiliśmy wypociny takiego
Geniusza i proszę:
1. Zaprojektował element z rury w gat. P265GH. Tyle tylko że to stal, z
której wytwarza się tylko blachy.


Norma PN-EN 10216-2, norma jak najbardziej na rury z gatunku P265GH.

2. Zastosował śruby ze stali X22CrMoV. NIgdzie w Polsce takich śrub nie
kupisz. Można je wykonać na zamówienie ale materiał trzeba samemy sprowadzić
z zachodu. My mieliśmy wykonać 50 śrub i nakrętek więc policzcie koszty.
Poza tym sama konstrukcja była ze stali A410 czyli z gorszego gatunku niz
śryby!!


Nie specjalizuje sie w konstrukcjach, ale dla mnie to jak najbardziej
zrozumiałe, że elementy złączne produkuje się z materiału o wyższej
wytrzymałości niż elementy łączone. Nie spotkałem się jeszcze z
określeniem: "gorszy" gatunek? Ponadto jako producent nie do końca znasz
uwarunkowania w jakich będzie pracowało to urządzenie, być może
zastosowanie takiego a nie innego gatunku wynika z tego, że jest to
dobór optymalny.

3. Inny orzeł kazał nam spawać stal niespawalną!!


U nos na hali godają: "tylko g... nie da się pospawać".
Podsumowując byłbym ostrożny określając czyjąś pracę "wypociny takiego
Geniusza", bo można się przejechać. Aha, gwoli wyjaśnienia również
pracuję w zakładzie produkcyjnym, a nie projektowym, z tym, że jeśli mam
wątpliwości to konsultuje to z projektantem :]

jsp


Źródło: topranking.pl/1258/program,do,detalowania,konstr,stalowych.php


Temat: Szukam bibliotek do Autocada 14
: Szukam bibliotek do AutoCada 14
: Interesują mnie przede wszyskim elementy Budownictwa, Mechaniczne i
: sieci trakcyjne.
: Szukam biblioteki z elementami śrub i gwintów zgodnych z polskimi
: normami
: Gdzie mozna szukać takich bibliotek..może ktos mi pomoże.

Patrz:www.tds-technik.cz/pl/

-----
Wysłano za pośrednictwem WWW.CAD.PL (http://www.cad.pl)


Źródło: topranking.pl/1258/szukam,bibliotek,do,autocada,14.php


Temat: Szukam bibliotek do Autocada 14
: : Szukam bibliotek do AutoCada 14
: : Interesują mnie przede wszyskim elementy Budownictwa, Mechaniczne i
: : sieci trakcyjne.
: : Szukam biblioteki z elementami śrub i gwintów zgodnych z polskimi
: : normami
: : Gdzie mozna szukać takich bibliotek..może ktos mi pomoże.
:
: Patrz:

http://www.web2cad.de/ ponad 20 mln partsow do wyboru (PowerParts 2D i
3D)
mozna wg. potrzeb sciagac pjedyncze partsy bezposrednio do rysunku,
trzeba jednak wiedziec co. PowerPart sofware mozna dostac za darmo do
zainstalowania
jest tam tez wersja polska

pozdrowienia
Georg

-----
Wysłano za pośrednictwem WWW.CAD.PL (http://www.cad.pl)


Źródło: topranking.pl/1258/szukam,bibliotek,do,autocada,14.php


Temat: Jak narysowac gwint???
Pawel ze sie wyraze na takim ogolnym forum przyjdz do mnie to ci pokaze jak
to sie robi w amd 4, albo wstawisz sobie gotowa srube zgodna z PN norma i o
zadanym gwincie M*
I zapomnij  o Autocadzie w  3D  :)
P.S. a co ty tam teraz tak rysujesz w 3D podzielil bys sie z kolega jakims
info he?
pozdrowienia z polski
marcin

Źródło: topranking.pl/1258/jak,narysowac,gwint.php


Temat: Jak narysowac gwint???


iwmar wrote:
Pawel ze sie wyraze na takim ogolnym forum przyjdz do mnie to ci pokaze jak
to sie robi w amd 4, albo wstawisz sobie gotowa srube zgodna z PN norma i o
zadanym gwincie M*
I zapomnij  o Autocadzie w  3D  :)
P.S. a co ty tam teraz tak rysujesz w 3D podzielil bys sie z kolega jakims
info he?
pozdrowienia z polski
marcin


sorry za offtopic
ano marcin tutaj nic nie robie w Autocadzie ale po przyjezdzie do PL mam na oku
mala robotke i potrzebuje dobre narzedzie do 3D... ostatnio meczylem sie w
Autocadzie ale chcialbym cos bardziej komfortowego... jak na razie to dzialam w
Protelu...
siemka
Pawel


Źródło: topranking.pl/1258/jak,narysowac,gwint.php


Temat: Rozmiary felg do samochodów osobowych


"Rafał Gładysz" <rgladyszNOS@NOSPAMop.plwrote in message



| Szukam znoemalizowanych  wymiarów felg do samochodów osobowych. Czy
Polskie
| Normy to
| jakoś opisują? Gdzie szukać informacji na ten temat?

| Czy jest strona w Sieci z PN?

O ile wiem, to znormalizowanych wymiarów nie ma.


OJ, chyba muszą być. Najwyżej może być kilka wersji (dla autobusów,
ciężąrówek, samochodów osobowych, itd.) nie licząc rozmiarów felg.

A skąd zdobyć te wymiary XX, YY,......... i zwymiarowany profil felgi
(chodzi mi o to część do której przylega opona)??


Do tego dochodzi jeszcze ilość i rozłożenie śrub oraz średnica otworu
centrującego
(zależnie od firmy i modelu samochodu). Na ogół większe samochody
(bądź z mocniejszymi silnikami) mają większą liczbę śrub w obrębie tej
samej
marki.


Właśnie zauważyłem, że niektóre mają 4 a niektóre 5 śrub - co mnie wprawiło
w osłupienie.........


Źródło: topranking.pl/1258/rozmiary,felg,do,samochodow,osobowych.php


Temat: Moment skręcający śrub w połaczeniach kołnierzowych

Witam,

Czy jest jakaś norma (ASME, PN, EN) opisująca jakim momentem należy skręcać
połączenia kołnierzowe? Na razie każdy kołnierz/śrubę liczę indywidualnie
co jest dosyć czasochłonne. Przydałoby się jakieś zestawienie tabelaryczne.
Podobno kiedyś była jakaś norma polska lub branżowa.

Pozdrawiam,


Źródło: topranking.pl/1835/40,moment,skrecajacy,srub,w,polaczeniach.php


Temat: Moment skręcający śrub w połaczeniach kołnierzowych

Użytkownik "Doc" <docento@wp.pl.die.spamer.dienapisał w
wiadomości


Witam,

Czy jest jakaś norma (ASME, PN, EN) opisująca jakim
momentem należy skręcać
połączenia kołnierzowe? Na razie każdy kołnierz/śrubę
liczę indywidualnie
co jest dosyć czasochłonne. Przydałoby się jakieś
zestawienie tabelaryczne.
Podobno kiedyś była jakaś norma polska lub branżowa.


Poszukaj coś o VDI 2230

Pozdrawiam
Arek


Źródło: topranking.pl/1835/40,moment,skrecajacy,srub,w,polaczeniach.php


Temat: Jak jeździć automatem?
v-6 napisał:

> Dlaczego w Polsce empi nazywacie "szmajserem"?!

Niestety tluki i fachoffcy na calym swiecie nazywaja MP40 "szmajserem". To nie
jest specyficznie polska choroba.

> Jak najbardziej karabin szturmowy
> - rozróżnienie karabinu i karabinka to czysto
> polski wymysł.

Tak, jak rozroznienie statku i okretu, wkretu i sruby itd itp. Ale polski jezyk
techniczny jest, jaki jest i jesli nie chcesz uchodzic za ignoranta, winienes
poslugiwac sie poprawna terminologia w danym jezyku.

Brak pewnych pojec czy ich nierozroznianie w innym jezyku nie jest powodem do
przenoszenia tej indyferencji na inne jezyki.

Czy tez moze uwazasz, ze Innuit winni zredukowac ilosc wlasnych okreslen sniegu
do polskiejnormy?
;->

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,103038648,103038648,Jak_jezdzic_automatem_.html


Temat: IMPORT SAMOCHODÓW OD 1 MAJA 2004 - ARTYKUŁ
Szanowna Pani Mądra Boryno,

1. Jak można zinterpretować zdanie

<<Po zniknieciu barier celnych na sprowadzanie starych aut nie spelniajachy
norm
czystosci spalin rzad bedzie zmuszony zareagowac inaczej. <<

jak nie przyzwolenie, wręcz zachętę, na kolejne przykręcenie śruby konsumentowi
przez władzę?


2. Ryzyko wystąpienia wady prawnej lub technicznej (działanie w złej wierze
sprzedawcy) przy kupnie pojazdu w niemieckim autochausie jest nieskończenie
mniejsze niż przy kupnie w Autokomisie w Polsce, nie mówiąc o giełdzie. Pomijam
przy tym przygraniczne, wątpliwej renomy autochausy nastawiające się jawnie na
mało wymagających klientów z Europy Wsch. No ale oczywiście jako wybitny
praktyk, masz prawo się z tym nie zgodzić.

Kugel
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,9292265,9292265,IMPORT_SAMOCHODOW_OD_1_MAJA_2004_ARTYKUL.html


Temat: nieoświetlone pojazdy rolnicze nocą
Wiesz co? Parę lat temu na posterunek w pewnej wsi, gdzieś w Polsce, pewnego
dnia przysłano nową (Panią!) komendantkę (czy jak to się nazywa...). Chciała
się "wykazać", więc zaczęła "przykręcać śrubę" okolicznym: bo to jeżdżą po
pijaku, w dodatku pojazdami urągającymi wszelkim przepisom oraz zasadom,
pozwalają małoletnim dzieciom jeździć traktorami a nawet kombajnami, przy
okazji jakiejś tam kolejnej "akcji" znaleziono nawet w okolicy jakiś kradziony
sprzęt... I co? Nic! Po paru tygodniach babę dopadli w jakimś ciemnym zaułku,
mordę przykładnie obili... I wszystko wróciło "do normy". W innej wsi
natomiast, w ramach oszczędności zlikwidowano posterunek uważając, że ten w
sąsiedniej gminie w zupełności wystarczy. Takie życie, taki kraj... A od
nadmiaru myślenia - to tylko głowa boli!
(przykro mi, ale jestem realistą i czasem tak muszę)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,510,16126978,16126978,nieoswietlone_pojazdy_rolnicze_noca.html


Temat: Śruby calowe UNC i UNF– cóż to takiego?
Tak czytam - a ponieważ wiedza o elementach złącznych w Polsce jest
niewielka to spróbuję wszystko zebrać.
Ostatnie wersje norm PN-M, EN, ISO, EN-ISO i DIN dla śrub przewidują
klasy własności mechanicznych do 12.9. Najczęściej spotykane klasy
to 4.8, 5.6, 5.8, 8.8, 10.9, 12.9. Choć niektóre normy podają
informacje o klasie 9.8 albo 3.6. Pierwsza cyfra w oznaczeniu
oznacza nominalną wytrzymałość na rozciąganie, druga stosunek
granicy plastyczności do wytrzymałości na rozciąganie.
Np. klasa 5.8 - wytrzymałość na rozciąganie 500MPa, granica
plastyczności 400MPa (400/500 = 0,8).
Jeżeli jest klasa 14.9 - to albo jest to wymysł producenta albo
stara norma (jestem w branży dopiero od 9 lat). Dla przykładu płyty
gąsienicowe w ciągnikach gasienicowych HSW SA były przykręcane
śrubami o własnościach mechanicznych pow. klasy 12.9 dodatkowo
hartowanych powierzchniowo ( na powierzchni "stykającej" się z
podłożem)
Oczywiście klasy te dotyczą tylko śrub - i to nie wszystkich. Śruby
nierdzewne A2 i kwasoodporne A4 mają klasy 50, 70 i 80. Śruby calowe
wg norm amerykańskich mają klasy 5, 6, 8 itp. Wkręty dociskowe mają
klasy zależnie od twardości 14H, 22H, 33H, 45H.
I na temat klas można dużo pisać.

A gwinty to następny rozległy temat - w dodatku jeszcze dłuższy.

I taka uwaga: jeżeli ktoś ma w ciągłej sprzedaży (w Polsce) gwinty
calowe - to nie należy narzekać na jego ofertę. Gdyby jeszcze miał
cale angielskie (kąt zarysu 55st.) i stożkowe oraz UNEF to jest w
ogóle porządnym sprzedawcą.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,796,94591423,94591423,Sruby_calowe_UNC_i_UNF_8211_coz_to_takiego_.html





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  śruby normy Polskie
Litera-tour